donderdag 22 maart 2012

Sonnet 76

Een vriendin zei me ooit, “Bart, jij geeft je nogal bloot”
waar anderen grossieren in steriele nietszeggendheid
praat jij honderduit over jouw leven op deze aardkloot
nu moet ik zeggen, het brengt me soms in benauwdheid
mijn vorige baas vond ze ongepast, en las een quote
voor uit mijn gedichten, bekrompenheid tentoongespreid
hij dwong me zelfs tot censuur, al is de officiële deelgenoot
van mijn ontslag de terugkeer van MC uit verlof, mijn doodsstrijd
heeft het alleszins bespoedigd, nu vrees ik hongersnood,
aangezien mijn maximaal dagelijkse 40 lezers niet popelen
om een armzalige dichter in huis te nemen, als adoptiefzoon
ik moet zeggen, en ik beken het met het nodige schaamrood,
achter de computer ken ik geen schaamte, om u voor te schotelen,
een aan de Vlaamse klei onttrokken, voor het geluk geboren polygoon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten