vrijdag 23 maart 2012

Sonnet 79

Ik ga binnenkort gelukkig weer aan de slag
ik verlaat de stemloze groep van werklozen
hoewel, 27 maart is de laatste selectiedag
een gesprek volgt, en een dag voor bollebozen
opleiding van de werkgever zonder haantjesgedrag
maar dat is volgens de interim een sinecure om hopelozen
te scheiden van niet door drankgelagen aangetaste, in een oogopslag
bekwame potentiƫle werknemers, ik hoop te worden verkozen
anders is het wellicht een aanslag op mijn zelfvertrouwen
om u daarna kond te doen van mogelijke reisverslagen,
Bartje in Antwerpen, Oost-Vlaanderen of Vlaams-Brabant
ik zal me immers niet bevinden in onverluchte kantoorgebouwen
maar ben dan constant op de baan met mijn rode strijdwagen
om mensen te begeleiden op hun weg naar digitale TV als informant

Geen opmerkingen:

Een reactie posten