woensdag 21 maart 2012

Sonnet 72

Straks volgt een afschrikwekkende oefening
voor al wie zich op flonkerende taal verlaat
subiet volgt het rituele gebruik van de opening
van nietige hersencellen door middel van een desolaat
openbarende talentest, een opstel ter inzegening
van een nieuwe werknemer dat onherroepelijk opslaat
welk amalgaam van kemels, fouten of flaters de bejegening
van een kandidaat als nieuwe collega mateloos schaadt
ik vertrouw wel op mijn Oxfordengels, waarbij ik zal genieten
van mijn eigen verbale spitsvondigheid in de taal van Shakespeare
en Ali G.  Voor het Duits is het al wat meer uitkijken, ik hanteer
een soort standaardduits dat mijlen ver verwijderd is van de mythen
van de gebroeders Grimm.  Het Frans wordt echter een proefpapier
van een stotterende barbaar, waarbij ik het elegante Frans amputeer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten