maandag 26 maart 2012

Sonnet 86

Ik amuseerde mij van het weekend kostelijk
Ik laafde mij aan de levenslustige kindervrolijkheid
meestal bezondig ik mij aan alle aardse ondeugden, geestelijk
even betrokken als een aan niets denkende meditatieve yogi, ledigheid
als des duivels oorkussen, maar soms ontsnap ik er niet aan, soortelijk
verbonden door enkele familiebanden en vriendschapslianen, aan huislijkheid
dan begeef ik mij als een onervaren sjoemelaar op het kinderpad, tot onomstotelijk
wordt vastgesteld dat montere oogjes, uitgelaten stemmetjes de klantvriendelijkheid
van een zelfverklaarde misantroop kunnen slopen als een tsunami vissersschepen
Daan, Mats, Lisa, Flore, Romy, Warre, Noor en Jules waren het vaccin
tegen nakend liefdesverdriet, teruggetrokkenheid en algemene miserie
zij vormden als het ware de voorbode van de revolutie, staatsgrepen
tegen het zwaarbewapende bolwerk van kannibalistische mensenhaters, hautain
kuuroord van moordenaars van zonnestralen, vermorzeld door jeugdig schorriemorrie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten