woensdag 21 maart 2012

Sonnet 73

Teruggekomen van een voormiddagje taalknobbelen
een testje Engels, Frans en Duits voorwaar
Engelse teksten, woordenschat en grammatica om aan te bevelen
welke kandidaat onder de velen wordt beschouwd als bedrijfsklaar
Duitse en Franse brieven aan de hand van voorgelegde raadselen
en om te besluiten een beknopt opstel met situatiesituering, een staal
van opgedane kennis probeerde ik te poneren gevolgd door het strelen
van het eigen ego, met creatieve oplossingen, een eigen visie pasklaar
Elvis left the building tamelijk zelfgenoegzaam, met de glimlach
hoewel ik worstelde met de teksten en begrijpend lezen,
vond ik mijn Frans en Duits van een aanvaardbaar niveau
ik verwacht dan ook te mogen komen op bijltjesdag
voor een tweede selectieronde, uiterst belezen
over het verzekeringswezen, voor de ontvangst van een bureau

Geen opmerkingen:

Een reactie posten