zaterdag 17 maart 2012

Sonnet 64

17 maart zal altijd een speciale dag voor me blijven
17 maart was de verjaardag van mijn papa
vandaag was hij 62 geworden, mits wat overdrijven
als hij het tijdelijke niet had verwisseld voor nirvana,
walhalla, de hemel of de eeuwige jachtvelden, herschrijven
van de geschiedenis is jammer genoeg niet mogelijk, de data
liegen niet, in ’98 is hij al heengegaan, ik moet dit van me afschrijven
17 maart is een dag van reflectie, van contemplatie, van dada
een dag van afscheid nemen, maar ik moet niet huilen
hij is niet echt weg, moet je weten
het is maar een lichaam dat hij achterliet
dood is hij pas echt, als ik hem ben vergeten
misschien zal ik nog eens met de zus over hem spreken
of speel ik nog eens Tom Jones, met zijn favoriete lied

Geen opmerkingen:

Een reactie posten