donderdag 24 juli 2014

Dansend de morgen in



Geen beter begin van de dag dan met een wervelende dagpas
mijn neerslachtigheid verdreven
door lichtvoetigheid en onnozeliteit,
dansen is een religie,
een tijdverdrijf,
een mooiere start ken ik niet.


Al moet het soms vreemd zijn mij gade te slaan
ik doen niet aan yoga, mediteer nog nauwelijks
maar mijn danspasje kan ik niet missen
evenals mijn vrolijke muziek.

De zotternij raast nog na,
ik hijg als een oude stoombalg,
tijd om iemand uit zijn bed te halen
als hij al niet is opgewaakt door de vrolijke melodie.

  • Dansen is de verticale uiting van een horizontaal verlangen.

    If I can't dance I don't want to be part of your revolution.


    Niemand die nuchter is, gaat zomaar dansen of hij moet toevallig krankzinnig zijn.
    Origineel: Nemo fere saltat sobrius, nisi forte insanit
    Marcus Tullius Cicero

    Ach Cicero, ouwe Latijnse droogstoppel !!!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten