zaterdag 26 juli 2014

De meedogenloze overspelspits (aka niet voor fifty shades of grey-mietjes)

Een klein artikel in de ochtendkrant trok meteen mijn aandacht,
een veiling werd gehouden waar de collectie van een Nederlands verzamelaar
van de hand werd gedaan.
Tot de topstukken behoorden onder meer een guillotine en een overspelspits.
Nu een guillotine kende ik al: een toestel ontwerpen om 
de strafrechtelijke executie van de aristocratie vlotter te laten verlopen.
Naar verluidt liep er af en toe iets mis met de vroegere executies,
hoofden rolden niet al te vlot als het ware, vaak moest de beul, die de bijl hanteerde zelfs 
enkele keren toeslaan voor hij het lamlendige hoofd van de romp kon scheiden.
Een toestand die niet langer door de beugel kon, vandaar de uitvinding van de heer Guillotin:
een legende was geboren.

Dit is echter een breuk met het verleden,
waar middeleeuwen en wreedheden vaak hand in hand gaan.
Wie het genoegen heeft om ooit het hoofdstuk van de Peterborough chronicles
over middeleeuwse martelingen te lezen, of sommige interessante oud-Franse teksten over vierendelen
kent de middeleeuwse fascinatie voor sadistische taferelen.
Vaak werd een veroordeelde in die tijd veroordeeld tot 4 mogelijke
methodes om toch maar zeker te zijn van zijn zo pijnlijk mogelijk schielijk overlijden.
Panem et circenses, brood en spelen, zelfs de oude Romein kende het al.

Nu, sinds, 120 dagen in Sodom van de markies De Sade 
zijn de geesten geëvolueerd en beschaafd,
tenzij in een oorlogssituatie, waar wreedheden nog altijd zijn toegestaan.
Toch wil ik pleiten voor de oprichting van een overspelspits-fonds.
Dit is geen fonds om overspelige voetballers toe te staan luxeprostituees te kunnen betalen,
maar eerder een middeleeuws marteltuig: zie foto


Hierbij werd de overspelige man/vrouw, ik maak geen onderscheid,
door middel van een trekband, bevestigd om het lichaam,
en de punt van het tuig, bevestigd aan de opening van de vagina, of de anus,
spelenderwijs naar beneden getrokken.

In navolging van de Islam, die nog altijd steniging of een andere originele doodstraf voorziet voor overspel,
wil ik graag pleiten voor de herinvoering van de overspelspits.
Mits enige giften in het nog op te richten fonds, vergelijkbaar met fons pereos,
kan ik een dergelijk exemplaar aankopen en tentoonstellen in mijn living
om de gebeurlijke toekomstige overspelige ex te onderwerpen aan dit vernuftig mechanisme.

Natuurlijk ben ik bereid tot het opstellen van een voorhuwelijks contract,
of samenlevingscontract waar het gebruik van dit toestel een van de stipulaties is.
Om mijn goede wil te tonen ben ik ook bereid om dit contract te tekenen,
om me af te helpen van een gedocumenteerde liefde voor vrouwelijk schoon, en liefst dat van de buurman.





Op eenvoudige vraag: ook te verhuren met porties popcorn en nacho chips.


1 opmerking:

  1. Maak van die popcorn en nachos maar een doos tissues en een pot vaseline. voorbaat dank
    Groet, Psycho Spoon

    BeantwoordenVerwijderen