zaterdag 12 juli 2014

Gedicht 1003

Ik had het zelf niet door,
cultuurbarbaar die ik ben,
maar ik ben een mijlpaal gepasseerd,
dit is reeds mijn 1003de gedicht,
voorwaar, een gebeurtenis om even stil bij te staan,
even maar,
want zoals u nu terecht zegt,
veel kwantiteit maar weinig kwaliteit,
daar geef ik u gelijk, kritische stem,
die verdacht veel lijkt op de mijne.

Maar ik werk eraan,
met haast en spoed,
om beter te worden,
en voluit te gaan voor die brede glimlach,
die zich op uw supermooi gelaat ontwikkelt.

Want ik ben er zeker van,
u bent allen bloedmooi,
die mijn gedichten leest,
niet zo'n oppervlakkige artificiële schoonheid,
maar pure schoonheid, zowel van buiten als vanbinnen,
ik ben er haast zeker van.
En in sommige gevallen, u kent mijn pappenheimers,
zou deze dichterlijke overdrijving nog wel eens kunnen kloppen.

Enfin, u bent al met meer dan in het begin,
toen haalde ik op 1 maand wat ik nu per dag binnenrijf,
geen groot financieel gewin,
maar toch soms wat instemmend gemompel en tandengeknars.

Enfin, laat u niet afschrikken door mijn productie,
ik doe het enkel voor u,
en groupies zijn altijd welkom aan de tourbus,
als het ooit zover komt.


























Geen opmerkingen:

Een reactie posten