donderdag 24 juli 2014

Huisje weltevree

Mijn wereld staat in bloei,
om even plastisch te gaan,
na haar lelijke zijde
toont de aarde mij ook haar mooie kaak
met mooie, prachtige mensen
en genietbaar samenzijn.

De luchtigheid van vrienden
als ik het wil,
de zwaarte van het leven
toch tenminste voor even bezworen.

Ik toon u enkel mooie plaatjes,
kunst en overbodig naakt,
omdat nu eenmaal hoort bij de stemming waarin ik verzeil
bij zoveel zonneschijn en de schoonheid van de mens.

Laat me nog even verdwalen,
en snuffelen aan de bloem van het leven,
deze cactus staat in bloei.

Ik verwen u meer met uitzonderlijk beeldmateriaal
want geef nu toe, ook al doe ik nog zo mijn best,
een beeld zegt wsl meer dan duizend woorden,
of zoals eerder aangetoond,
mis ik soms wat aanwijsbaar talent
al komt het nu niet aan mijn hart
in huisje weltevree.











































Geen opmerkingen:

Een reactie posten