maandag 21 juli 2014

Slackwax poem

Meestal weerspiegelt de muziek de tekst,
soms weerspiegelt de tekst de muziek
in het geval van hypnotische bezweringen,
overstelpende melancholie


Een trage stem brengt me uit mijn evenwicht
ik hoor de echo's van het verleden,
de nasaliteit van bluesy ritmes
uit het diepe zuiden

Meer moet muziek niet zijn,
als ze je meteen bij het nekvel grijpt,
als ze onbehaaglijk kriebelt over je ruggengraat
en verstoppertje speelt met je geest,
coz I'm a wanderin' soul


Duits maar universeel 
zo heb ik het graag
de cross-over van stijlen werkt in elk  geval
hopelijk ook binnenkort bij u.

Lovender kan ik niet worden,
met een nuchtere, analytische geest
die wordt getest door zijn emotionaliteit,
het spook van de weemoed waart weer rond
als een zachte sluier over onbestemde gevoelens.

Ik kan niet zeggen dat ik het niet goed vind,
ik ben bezweerd,
ik ben overtroffen door de traagheid van het bestaan,
kortom, grote fan.

Maar kleuren en smaken verschillen,
terwijl ik geniet van de nieuwerwetse muziek in een ouderwets jasje
trekken de tieners achter mij gekke bekken,
peer pressure in systematiek en praktijk,
ze vinden het niet goed,
ze verkiezen Katy Perry en Demi Lovato
met hun plastieken popgeluid,
ik zucht diep,
ik kan er niet aan wennen
aan zoveel muzikale barbarij,
maar tot mijn spijt kan ik hen niet dwingen
mijn smaak over te nemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten