dinsdag 8 juli 2014

Het dierenrijk




De vissen bewegen zich sierlijk door het glanzende doorschijnende water,
maar als ik ze in mijn handen neem, spartelen ze enkel maar.

De kat, voortgedreven als sluw roofdier, klauwt haar weg
naar mijn ballen.



Dap, dap, dap, doet ze berustend,
ik word vreemd opgewonden van een verlaten streling,
maar bemerk tot mijn desillusie,
heeft zij toch geen te klein gat.


De schildpad kruipt in het lauwe water en wapent zich tegen
de opdringerige kat, die enkel maar haar bak gebruikt als drinkbakje
en de schildpad in haar schild van gewapend beton ongemoeid moet laten.

De vogel, arrogant, vlucht enkel weg als mijn kat de spurt inzet,
maar helaas, de kat stond op dieet,
de vogel was te laat en is nu onherroepelijk dood.















Geen opmerkingen:

Een reactie posten