woensdag 23 juli 2014

ZEWOPA

Een thuishaven van menselijke warmte
een binnenplein gevuld met respect en genegenheid
eerlijkheid en menselijke waarden
een oase in een jachtige stad
gesubsidieerd door Vlaanderens finest



Mensen met een missie,
een roeping,
laat ik hen vergezellen 
in ruil voor een goed gevoel
van maatschappelijk nut en eigenbelang.



Want sust een hulpverlener noden van anderen,
hij blust ook zijn eigen gevoel van onmisbaarheid,
hoe het ook zij
welke verklaring je verkiest,
een reddertje komt hier psychologisch aan zijn trekken.



Wat is het maatschappelijk belang?
Wat is je streven,
mensen te helpen en bij te staan,
het lijkt een prachtig ideaal
in een wereld geabsorbeerd met winstbejag.
laat me dan maar even verblijven
in een oase van een ondraaglijk hete woestijn.
Ik ben een roepende profeet in de woestijn,
ik zoek naar mijn stem,
een megafoon
om uiteindelijk te kunnen fluisteren:
"Mens, ik zie je graag."




De wereld draait door,
in zijn eigen jachtigheid,
we jakkeren maar door,



maar nu even niet,
nu kunnen we even blijven stilstaan
bij menselijke waarden.


Liefde en respect,
meer moet dat niet zijn,
althans vandaag
op een hete woensdag.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten