zaterdag 19 juli 2014

Kleuren en smaken




de gustibus et coloribus non est disputandum
Les goûts et les couleurs ne se discutent pas
over kleuren en smaken valt te redetwisten




Wat is mijn kleine zwartje jurkje
dat essentieel is in de kleerkast van elke modebewuste vrouw
Wat is de kleding waarin ik mij het mooiste voel?
Is het die ene witte broek
die ik enkel 's zomers kan dragen
vantage point: fashion







De kleine dochter van vrienden kent mij al lang,
misschien iets te lang,
en heeft altijds iets te zeggen over mijn smaak in kleding
en becommentarieert altijd fel

Die broek past niet bij dat t-shirt
dat is niet modieus
en meer van dat fraais
ondertussen pas ik al op tellen als ik bij vrienden passeer
de terreur van een 10-jarige
en haar modebewustzijn



Let ik niet teveel op het gemak
de gebreken van elke heteroseksueel
ik ben nu eenmaal geen metroseksueel,
gelukkig maar,
Jani en zijn bende is ook niet aan mij besteed,
liever slonzig dan een hipster,
al heb ik dan ook een baard...



Maar als ik uit ga,
dan voel ik mij ook graag de man,
het alfamannetje
dan sta ik voor de spiegel,
en probeer ik outfits uit,
welke staat mij het best
ademt joie de vivre
zonder dat blijkt dat ik minstens een half uur voor de spiegel heb gestaan
dan wil ik indruk maken



Over kleuren en smaken valt niet te twisten
maar om indruk te maken heb ik veel over
de kleren moeten het doen, en mijn gevoel voor humor
gebreken heb ik legio
zoals iedereen kan getuigen die mij al langer kent



Waar is mijn goeroe, mijn Diana Von Fürstenberg,
ik zoek naar haar van noord tot zuid
van oost tot west,
van Alaska tot Australië
maar de perfecte schoonheid verschuilt zich soms achter een paar indrukwekkende ogen

groot als een volwassen amandel,
waarin ik graag verdrink,
maar haar te complimenteren is een heksentoer







Waar is mijn vriendin in het witte gehaakte zomerjurkje,
met een hint van prachtige zomerbenen,
de zomer is een mooie tijd,
perfect voor de lange benenliefhebber,
nu moet ik even genieten voor de lange harde winter aanbreekt
en een coltrui verwordt tot uniform.





 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten