dinsdag 1 juli 2014

De zachte zomer van onbeperkte mogelijkheden


Zachte zonneschijn, temperatuur stijgend
luisterend naar wat favoriete muziek
een voormiddag gevuld met flirten en zoetigheden
mijn humeur klaart op, een brede glimlach verschijnt
vanavond moet het gebeuren,
dan wordt het feest,
dan gaan we naar vrienden,
dan gaan we naar café
waar onbestemde meisjes in korte rokken met prachtige zomerbenen
mijn oog kruisen,
in een samenspel van ondoorgrondelijkheden
ik kijk diep in haar ogen
en denk aan onze eerste kus
aan het kraam met kibbelingskes
een trage glimlacht verschijnt die uitdeint naar een verbrede grijns
mijn humeur raakt een gevoelige snaar
vrolijke uitbundigheid in een notedop
de vroege middagdronkenschap omarmt me als een lang vergeten vriend
en zoent me vol op de mond
mijn pupillen dansen een trage wals, mijn papillen tintelen
van de sensaties die ik hen met mondjesmaat voer
zachte vrolijkheid overspoelt mijn systeem
het beest ontwaakt, de duivel kleedt zich voor het grote feest
en neemt afscheid van de werkelijkheid
morgen zal hij haar terug in de ogen kijken, maar niet vannacht
vannacht is het uur van de wolven, van de bierstekers met branie,
de zomer zoemt van verwachting
en groet me met een brede zwaai
mijn zomer kan beginnen in de ogen van een vreemde,
ik verlang naar je zachte weerspel
je wellustige schouderophalen
de dag vervliegt in een draaierige duikvlucht naar de aarde
maar ik land zacht op een perfecte boezem,
en brede schouders
Atlas draagt me op handen,
de wereld is even van mij in al zijn heerlijkheid
mooier kan een dag niet worden
als je geest de vrolijkheid bevriendt.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten