zaterdag 26 juli 2014

Een kleine geweldige mini-actrice in de vooravond

Teruggekomen van een avondje uit
niet met vrienden,
het was ook niet het grote feest,
nee, had afgesproken met een ex
enkel gewapend met wat zoete witte wijn.
De wijn was niet echt mijn ding, gewoonweg te zoet,
maar het gezelschap was navenant.
Een open babbel zoals enkel
twee mensen dat kunnen die de wereld hebben gezien,
maar de kleine blonde dochter van mijn voormalige vriendin
stal volledig de show met haar aanstekelijke vrolijkheid.
Was het nu de legende fles,
mijn ex in een goed humeur,
maar voelde mij op mijn plaats
en genoot van de kleine meid,
turnoefening en al.
Soms is er iets te zeggen voor hyperactiviteit,
en een kleine actrice in spe.
Blondie, voor jou slechts een woord, 
ave en het ga je goed.
Kleuterjuf, kinderoppas,
dat je moge slagen in alles wat je doet,
en Kim, je hebt gelijk,
meer dan 1 vinger heeft ze niet van doen.
Leto, wondergirl. 




Kan een nummer toepasselijker zijn dan Björks boutade
het is werkelijk een eer en een voorrecht jullie te leren kennen,
Kim en Leto,
de kleine meid die in een klap mijn cynisme wegsmolt
en mijn vrede met de wereld herstelde,
is er een mooier geschenk,
dan de lach van een wonderkind en haar trotse mama:





Geen opmerkingen:

Een reactie posten