zondag 6 juli 2014

De stilte doorbroken

Zachte woorden kelen de stilte in onvermogen
ik regen je aanwezigheid in mijn geest
 groene oase, dorp aan de schelde
pad tussen de bomen in krampachtige vormen
vervormd in jaren en ringen
wat dreef je om zo te evolueren in een orgie van verwrongen takken

ik zuig je aanwezigheid in me op
je krijgt een geest in mijn plaats
de gedichten kregen een prominente markering
wisseling van Chinese elastiek en stevig staal
ongeëvenaarde balancering van verzen in al hun verbijsterende kracht
tot enerverend ontroeren
.






Groene long, verbeten domein
bocht aan de schelde
Notelaer
netelig probleem, problematische netel
schepsel van mijn verbeelding

Laat me verdwalen tussen je dwaallichtjes
laat me bepalend zijn voor je groene voeten
wandelen tot kunst verheven
in een samenzijn van poëtische vrienden


Geen opmerkingen:

Een reactie posten