vrijdag 25 juli 2014

Panorama's

Weergaloze vergezichten
onweerstaanbare panorama's













afgekondigde waarheden
de afgehakte tong van een magiër

De wereld is een oester
die pas door een ervaren chef
met een eenvoudige beweging
geopend kan worden om
een verbijsterende parel te ontdekken
van schoonheid en perfectie.

Ik zoek nog naar het mes,
laat dat de conclusie zijn,
ik ben zoekende,
maar als de zoektocht belangrijker is dan de bestemming,
ben ik alvast op goede weg.

Waarheden verkondigd,
liefdes afgezworen,
haat bezworen,
harten verguld,
de goeroe van mijn wezen laat zich maar niet zien.

Is hij dan verdwenen
naar achterlijke spelonken
gevuld met druipsteen en graniet?

De wereld is een grot,
met nauwe openingen,
ik duik met het hoofd vooruit,
op een weerbarstige rots,
gelukkig had ik bescherming
of ik had het er niet levend vanaf gebracht.

















































Geen opmerkingen:

Een reactie posten